sábado, 1 de enero de 2011

QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU: NOVES RESPOSTES

  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

INICI: Crec que ambdós tipus de progrés es complementen i s’impulsen mútuament doncs el coneixement tecnològic i científic potencia el progrés econòmic i social d’un país i alhora, del fet que el territori compti amb recursos econòmics suficients i estigui socialment ben desenvolupat influeix en les dotacions econòmiques del govern adjudica pel desenvolupament tecnològic i científic.

FINAL: Continuo pensant el mateix i em reitero en una postura neutra on no pren rellevància ni el sociodeterminisme ni el tecnodeterminisme.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

INICI: Penso que la ciència enfoca el coneixement en torn de diferents paradigmes i que en funció de la vessant científica que s’adopti les noves tecnologies disposaran d’uns usos determinats. Tanmateix, també podem pensar que la tecnologia és una realitat neutra i que el seu ús depèn exclusivament de les intencions de les persones que la posen en pràctica.

FINAL: Continuo sense estar d’acord amb que la fonamentació científica de les diferents tecnologies garanteix la neutralitat ideològica de les mateixes. Al igual que a l’inici de curs penso que depèn de la intenció amb la que s’orienti l’objectiu.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament - aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

INICI: Estic d’acord amb aquesta informació doncs ens movem en una societat tecnològica on la informació i els mitjans de comunicació són importants en la vida diària. Per tant, crec que en el moment de plantejar-nos qualsevol activitat d’E-A cal contemplar aquests recursos tant sigui per formar a l’alumnat en el seu ús com per disposar d’un ampli ventall d’informació útil per desenvolupar l’activitat.

FINAL: Vivim en una societat de la informació i de la comunicació i com a tal les TIC són un recurs important a l’hora de transmetre determinats continguts, si més no, continuo pensant que no són un requisit indispensable doncs no hem d’oblidar que existeixen altres vies per presentar els continguts.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

INICI: Principalment, diria que les causes són econòmiques ( crisis, guerres, delinqüència, atur,...), si més no, penso que no hem d’oblidar la vessant tecnològica que tot i veure’s involucrada en molts dels canvis titllats de negatius, també influeix en l’avanç de la societat en molts àmbits ( mèdic, educatiu, ...).

FINAL: Tal i com està el món actualment, crec que els canvis es deuen principalment a qüestions econòmiques i polítiques, ara bé, sense oblidar el paper de la tecnologia com a impulsora dels avenços més importants.

  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa

INICI:

Tecnologia educativa: recursos tecnològics aplicats a l’àmbit educatiu

Objecte d’estudi: contribució de la Tecnologia en la millora del procés d’E-A

FINAL:

Tecnologia educativa: disseny, utilització i avaluació de les tecnologies de l’educació aplicades a les accions formatives

Objecte d’estudi: els efectes i implicacions que per a l’educació tenen les TIC.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

INICI:

Transmissió de coneixement: documental emès per la televisió

Construcció de coneixement: alumne que estudia reflexivament un tema

FINAL:

Transmissió de coneixement: no es pot transmetre el coneixement

Construcció de coneixement: alumne que incorpora i relaciona els nous aprenentatges amb els coneixements previs que ja té

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

INICI: Estic d’acord en gran mesura ja que en moltes ocasions quan s’explica una idea és necessari, o si més no, resulta més entenedor per l’oient quan aquesta s’adapta al seu context quotidià mitjançant exemples ja que li permet establir relacions a partir del coneixement que ja disposa.

FINAL: D’acord amb els principis d’aprenentatge significatiu cal que aquest es dugui a terme en el context determinat de l’activitat doncs es facilita la relació entre els nous coneixements i els coneixements previs i permet resoldre els problemes o desequilibris que es produeixen aplicant la solució al mateix context real i potenciant així el record, la funcionalitat i la generalització.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

INICI: Tot i haver adaptat un parell d’opcions fa temps, fou el semestre anterior quan degut a la matriculació en aquesta matèria vaig mirar-me amb més deteniment l’opció Personalitza i d’acord amb les activitats proposades vaig adaptar l’entorn de la UOC a les directrius exposades.

FINAL: L’adaptació de l’entorn de la UOC ha estat la mateixa que a l’inici de curs ja que les meves necessitats han estat cobertes amb les opcions escollides i la manca de temps m’ha dificultat explorar altres opcions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario